De geschiedenis herhaalt zich!

20 jaar geleden is heel MKB Nederland begonnen met een website met name webshops schoten de laatste jaren als paddestoelen uit de grond. Nu hebben de afgelopen 3 jaren de mobiele Apps zich bewezen op zowel de Telefoons als de Tablets. Alle grote bedrijven hebben inmiddels eigen apps uitgebracht en deze worden veelvuldig gebruikt. Het MKB stapt nu massaal over op apps. Een MKB ondernemer moet mee met de tijd, laat staan dat je de laatste bent in jouw branche.
Mensen waarderen je bedrijf of organisatie zelfs hoger als je app aanbiedt. Volgens het onderzoek van Nuance Communications zegt een grote meerderheid van de smartphone gebruikers (72%) dat hun beeld van het bedrijf positiever is als zij de app van het bedrijf gebruiken.

Consumenten switchen

Wat zijn de drie belangrijkste trends in het consumentenlandschap? Mobiel, mobiel en mobiele apps. De moderne consument gebruikt massaal de smartphone om te internetten, te chatten, online aankopen te doen, te leren en te werken en binnenkort zelfs om te betalen. De overstap van computers naar smartphones en tablets is in gang gezet en onomkeerbaar. Voor vrijwel iedere branche geldt dat de consument een voorkeur heeft voor mobiel.

Kan een website zien of je klant in de buurt is?

Kan een website zien dat een klant bij je in de buurt is? Kan een website een klant direct een bericht sturen zodra die klant in de regio, de stad of de wijk is? Apps kunnen dat wel. Met een app kun je locatiegebaseerde pusberichten sturen. Zo laat je het bezoekers weten dat de uitverkoop zo begint. Of dat er een wijnproeverij is. Bied gasten gratis koffie of korting als ze even langs komen in de winkel, je restaurant of lunchroom. Door de opvallendheid van pushberichten is de attentiewaarde groot.

Beter functies met een app

Mensen geven de voorkeur aan apps boven websites omdat apps nu eenmaal veel makkelijker zijn in het gebruik. Je opent een app veel sneller door op een icoontje te tappen en het ‘surfen’ door een app is helemaal toegesneden op het mobiele apparaat. Daarnaast hebben apps veel functies: je kunt er direct mee bellen, e-mailen, je route plannen naar een evenement of andere locatie, pushberichten ontvangen en zelfs een restauranttafel of hotelkamer reserveren.

Blijf je concurrentie voor!

Laat jouw klanten zien dat jouw bedrijf en producten in de Appstore en Google Play store te verkrijgen zijn. Jij kan zelf eenvoudig jouw app samenstellen via onze modules. Zo kun je zelfs Push Notifications (berichten) rechtstreeks sturen naar je klanten die direct op het beeldscherm naar voren komen. Jouw eigen App wordt geheel in uw huisstijl weergegeven en is zeer eenvoudig ‘live’ te bedienen.

Van E-commerce naar M-commerce

Online winkelen wordt meer en meer het exclusieve domein van mobiele apparaten. De tijd dat mensen met een smartphone of tablet iets zochten en daarna achter hun desktop of laptop kropen om de aankoop te voltooien is voorgoed voorbij. Een mobiele app verzorgt het hele proces: van oriëntatie tot aankoop en afrekenen. Daarmee is een app voor het MKB een multifunctioneel middel voor marketing, klantencontact en verkoop.